Közösségi mediáció

A közösségekben nem csak a hangulatot, de a hatékonyságot is befolyásolja, hogy milyen konfliktusok vannak és mit kezd velük a közösség. A mediátorok által használt technikák itt egy-egy konfliktus megoldásán túl, arra is alkalmasak, hogy a közösség tagjai közötti együttműködést, kommunikációt javítsák.  

Milyen esetekben javasolt a közösségi mediáció használata? 

  • cégen, szervezeten belüli konfliktusok 
  • iskolai, társasházi, egyéb közösségek vitái, kommunikációs nehézségei 
  • pro-aktívan a konfliktuskezelési lehetőségek tudatosítása céljából 
  • céges csapatok, projektek hatékonyságának növelésére 
  • ha a közösség tagjai növelni szeretnék konfliktuskezelési önismeretüket, eszköztárukat

"Ma már a legtöbb cég emberközpontú munkahelyet kínál, ahol nagy becsben tartják a dolgozókat. Az egyéni nézőpontok, érdekek néha azonban ütköznek másokéval vagy épp a teljes csapatéval. Ezeket a konfliktusokat nem kell elnyomni, inkább ki kell használni a fejlődés érdekében. "

Hogyan zajlik a közösségi mediáció? 

A közösségi mediáció előkészítő részében egyéni interjúk, kérdőívek, kisebb csoportos beszélgetések segítségével igyekszünk képet kapni a konfliktushelyzetről és a szervezet illetve az érintettek kapcsolati rendszeréről, konfliktuskezelési módjairól, majd ezek alapján egy tervet ill. bizonyos esetekben a teljes képet leíró diagnózist állítunk össze. Ezután  következnek a konkrét mediációs lépések, melyek mindig a párbeszéd és a biztonságos tér megteremtését célozzák meg, hogy az adott közösség a lehető legjobb megoldást tudja saját maga számára kidolgozni. A  közösségekben még erőteljesebben érezhető, hogy az aktív részvétellel és hatékonyan megoldott konfliktus mindig fejlődési lehetőséget is jelent egyben. 

Keressen meg, ha szeretné közösségét fejleszteni a mediáció segítségével vagy akut konfliktuskezelésre van szüksége a szervezetben! 

Telefon: +3670/530-8489 

Email: info@csikosdora.hu