Közösségi mediáció

A közösségekben nem csak a hangulatot, de a hatékonyságot is befolyásolja, hogy milyen konfliktusok vannak és mit kezd velük a közösség. A mediátorok által használt technikák itt egy-egy konfliktus megoldásán túl, arra is alkalmasak, hogy a közösség tagjai közötti együttműködést, kommunikációt javítsák.  

Milyen esetekben javasolt a közösségi mediáció használata? 

  • cégen, szervezeten belüli konfliktusok 
  • iskolai, társasházi, egyéb közösségek vitái, kommunikációs nehézségei 
  • pro-aktívan a konfliktuskezelési lehetőségek tudatosítása céljából 
  • céges csapatok, projektek hatékonyságának növelésére 
  • ha a közösség tagjai növelni szeretnék konfliktuskezelési önismeretüket, eszköztárukat

"Ma már a legtöbb cég emberközpontú munkahelyet kínál, ahol nagy becsben tartják a dolgozókat. Az egyéni nézőpontok, érdekek néha azonban ütköznek másokéval vagy épp a teljes csapatéval. Ezeket a konfliktusokat nem kell elnyomni, inkább ki kell használni a fejlődés érdekében. "

Hogyan zajlik a közösségi mediáció? 

Akár van éppen konfliktus a szervezetben, akár nincs, mindig egy átfogó kép, egy diagnózis készítésével kezdjük a folyamatot, hogy megismerjük a cég kapcsolati szerkezetét, kommunikációs és konfliktuskezelési módjait és újtait. A diagnózisban leírjuk a közösségről így kapott képet, és meghatározzuk a jól működő folyamatokat ill. a törésvonalakat is, amik mentén nagy eséllyel alakulhat ki zavar. Javaslatot teszünk a mediációs módszerekkel fejleszthető területekre, és konkrét mediációs ill. kommunikációfejlesztési lépésekre adunk ajánlatot. 

Ha szeretné közösségét fejleszteni a mediáció segítségével vagy akut konfliktuskezelésre van szüksége, akkor keressen meg még ma! 

Telefon: +3670/530-8489 

Email: info@csikosdora.hu