Közösségi mediáció
A közösségekben nem csak a hangulatot, de a hatékonyságot is befolyásolja, hogy milyen konfliktusok vannak és mit kezd velük a közösség. A mediátorok által használt technikák itt egy-egy konfliktus megoldásán túl, arra is alkalmasak, hogy a közösség tagjai közötti együttműködést, kommunikációt javítsák.
Milyen esetekben javasolt a közösségi mediáció használata?
- cégen, szervezeten belüli konfliktusok
- iskolai, társasházi, egyéb közösségek vitái, kommunikációs nehézségei
- pro-aktívan a konfliktuskezelési lehetőségek tudatosítása céljából
- céges csapatok, projektek hatékonyságának növelésére
- ha a közösség tagjai növelni szeretnék konfliktuskezelési önismeretüket, eszköztárukat
"Ma már a legtöbb cég emberközpontú munkahelyet kínál, ahol nagy becsben tartják a dolgozókat. Az egyéni nézőpontok, érdekek néha azonban ütköznek másokéval vagy épp a teljes csapatéval. Ezeket a konfliktusokat nem kell elnyomni, inkább ki kell használni a fejlődés érdekében. "
Hogyan zajlik a közösségi mediáció?
A közösségi mediáció előkészítő részében egyéni interjúk, kérdőívek, kisebb csoportos beszélgetések segítségével igyekszünk képet kapni a konfliktushelyzetről és a szervezet illetve az érintettek kapcsolati rendszeréről, konfliktuskezelési módjairól, majd ezek alapján egy tervet ill. bizonyos esetekben a teljes képet leíró diagnózist állítunk össze. Ezután következnek a konkrét mediációs lépések, melyek mindig a párbeszéd és a biztonságos tér megteremtését célozzák meg, hogy az adott közösség a lehető legjobb megoldást tudja saját maga számára kidolgozni. A közösségekben még erőteljesebben érezhető, hogy az aktív részvétellel és hatékonyan megoldott konfliktus mindig fejlődési lehetőséget is jelent egyben.
Keressen meg, ha szeretné közösségét fejleszteni a mediáció segítségével vagy akut konfliktuskezelésre van szüksége a szervezetben!
Telefon: +3670/530-8489
Email: info@csikosdora.hu